Strokovnjak za olje in dodatke je v prvem polletju zabeležil 23-odstotno rast
Visok promet v julija uvaja drugo polovico leto.
LIQUI MOLY se ozira nazaj na nadvse uspešno prvo polovico leta: Nemški strokovnjak za olje in dodatke je povišal svoj promet na 355 milijonov evrov, kar predstavlja 23-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. “Iz pandemije gremo še močnejši, ker nismo rok položili v krilo, ampak smo zavihali rokave in trdo delali,” pravi direktor Ernst Prost.
Čeprav je že bil marca v knjigah zabeležen rekordni mesečni promet v zgodovini podjetja, je bil ta rekord junija s slabimi 66 milijoni evrov še presežen. Julij pa mu je v drugi polovici leta sledil s 70 milijoni evrov. 23-odstotna rast po šestih mesecih ni posledica zaradi pandemije šibkega polletja 2020. Ravno nasprotno: V primerjavi s prvo polovico leta 2019 je rast celo 38-odstotna. Povečali se niso le prihodki: od januarja do julija je bilo zaposlenih dodatnih 53 zaposlenih. Ernst Prost pravi, da je ta uspeh rezultat doslednega ravnanja: “Brezkompromisno kar se tiče kakovosti naših izdelkov. Brezkompromisno pri nalogi, zagotoviti najboljšo storitev za naše stranke. Brezkompromisno pri vlaganju v naša 4 glavna področja: ljudi, trge, stroje in blagovno znamko.”
Pri tem je podjetje LIQUI MOLY profitiralo tudi od tega, da motorna olja vedno bolj postajajo visokotehnološka maziva, proizvodnja katerih je vedno bolj zahtevna. Marsikateri proizvajalec olja ni kos tej tehnološki spremembi. V nasprotju pa podjetje LIQUI MOLY nenehno vlaga v raziskave, proizvodnjo in logistiko – tudi in ravno v težkih časih. “Če bi zaradi pandemije prenehali z investicijami, bi to bilo tako, kot da bi kmet svoja semena prodal, namesto posejal na svojem polju,” meni Ernst Prost. “S tem bi si za kratkoročne prednosti odžagali vejo, na kateri sedimo.”
Čeprav je podjetje LIQUI MOLY tako dobro prestalo pandemijo, se vsak dan sooča z velikimi izzivi, kar je razvidno tudi na prihodku. Ta je bil sicer v prvem polletju z 8,2 milijoni evrov znatno nad primerljivim obdobjem v 2020 (3,6 milijonov evrov), kar pa je še vedno občutno manj kot v preteklih letih. “Ne samo, da so številne surovine vedno dražje,” pravi Ernst Prost. “Nekatere so še komajda na voljo.” Zaradi pandemije je prišlo do zmanjšanja zračnega prometa. Ustrezno manjše je povpraševanje po kerozinu. Ker pa rafinerije iz nafte ne morejo namesto kerozina preprosto začeti izdelovati kurilnega olja ali kaj druga, v celoti zmanjšujejo svojo proizvodnjo. To nato občutijo tudi proizvajalcih motornih olje, kot je LIQUI MOLY, ker jim začne primanjkovati sestavin za njihova olja. In ko motorna olja nato le uspejo izdelati, pa lahko traja, preden ta prispejo do kupcev. Kajti primanjkuje tudi prostora v zabojnikih na tovornih ladjah. “Pandemija je iz ritma spravila natančno uravnotežen dobavni sistem, ki je rasel in razvijal skozi številna leta,” dodaja Ernst Prost. Julij se je kljub temu zaključil s 2,2 milijona evrov večjim izkupičkom kot predhodni meseci in omogoča optimističen pogled v drugo polletje. “Kljub temu pa se bomo s posledicami zagotovo še morali boriti celoten preostanek leta,” pravi direktor. “Tukaj računamo s skupno 27 milijoni evrov višjimi stroški. Vendar se ne pritožujemo nad tem, katere prepreke nam usoda postavi na pot, ampak raje zavihamo rokave in jih odstranimo.”