Nemški proizvajalec maziv in dodatkov lahko umiku z ruskega trga doseže solidno rast prometa, ki pa je kljub temu pod pričakovanji. Tudi pri izkupičku LIQUI MOLY ni dosegel svojega cilja.
Günter Hiermaier, ki je od februarja edini direktor proizvajalca motornih olj, je glede na globalno politično stanje zadovoljen z rezultatom: “Želel bi si, da bi bil začetek v moji novi vlogi preprostejši. Nismo si še prav opomogli od posledic pandemije – prekinitev dobavnih verig, naraščajoče cene surovin in stroški prevoza – že nas je presenetila naslednja katastrofa v Ukrajini. Odločitev prekinitve poslovanja v Rusiji nas je gospodarsko močno prizadela. Vendar je bila ta odločitev pravilna.”
Za prvo polletje 2022 je Günter Hiermaier za podjetje LIQUI MOLY načrtoval dobrih 10 odstotkov več. Iz tega je nastalo osem odstotkov na 382 milijonov evrov. “S tem sem zadovoljen, vendar ne srečen,” pravi direktor. “Borimo se z ekstremnimi stroški. Cene surovin se dvigajo na neslutene višine, na žalost pa jih moramo delno predati tudi naprej našim kupcem,” situacijo opisuje Günter Hiermaier. Stanje z naročili naj bi bilo zelo dobro, saj še nikoli ni bilo v prvi polovici leta proizvedenih toliko dodatkov, pa vendar se zaradi situacije s surovina pojavljajo pritožbe nad neizpolnjenimi naročili v vrednosti več milijonov. Poleg tega je pri tem v prvem polletju manjkalo okrog 20 milijonov evrov iz poslovanja z Rusijo, katerim se je podjetje odpovedalo. Rusija je bila eden največjih trgov podjetja. “Nadomestiti ta posel je terjalo izredno dosti moči. Poleg tega so nas doletele še milijonske izgube iz poslovanja s Kitajsko, ki je zaradi dolgega zaprtja na Kitajskem skoraj povsem obstalo. Najpozneje na tej točki se naša strategija internacionalizacije izplača. S tem, ko izvažamo v 150 držav, smo močno razpršili tveganje in smo lahko v drugih državah občutno povečali prodajo,” razlaga direktor. Sem sodijo, na primer, lastna hčerinska podjetja v tujini, kot so v ZDA (plus 70 odstotkov) ali Španiji in na Portugalskem (plus 30 odstotkov). A tudi druge regije, kot je Severna Afrika (plus 24 odstotkov), so zabeležile dobro rast. Podjetje trenutno približno 60 odstotkov svojih prihodkov ustvari z izvozom. “Vendar pa v tem času izkupiček močno trpi, saj so stroški ogromni. Da nam je v teh katastrofalnih okoliščinah uspelo ustvariti osemodstotno rast je dokaj dobro. Za to se lahko zahvalimo predvsem našim zvestim strankam, naši prodajni ekipi ter sodelavkam in sodelavcem iz proizvodnje,” pravi Günter Hiermaier.